1150220_10201294469817283_1015973337_n.j

No heipähei ja iltaa kaikille ! Tänään on tän vuoden ENSIMMÄINEN päivä, joten toivotan kaikille oikein hyvää uutta vuotta! ;)

Uusi vuosi merkkaa monelle uutta alkua, uusien haasteiden alottamista tai alottamista puhtaalta pöyältä. Vanhat töppäilyt ja mokailut unohdetaan viime vuoteen ja päätetään aloittaa vuosi kunnialla alusta alkaen. Kaikesta vanhasta ei silti pääse tai joudu eroon vuoden vaihtuessa, vaan ne tuodaan mukaan uuteen vuoteen. Hyvät asiat ottaa mielellään mukaansa vuoden vaihtuessa, huonot kokemukset, tavat, henkilöt tai uskomukset haluais silti karsia elämästään vuoden vaihtuessa. Uusi vuosi on aikamoinen klisee sinänsä, koska voithan sä siivota elämääs mikä päivä tahansa? Tietysti vuoden vaihtumista on mukava julistaa iloisilla lupauksilla uudesta paremmasta elämästä, vaikkei vuosiluvun vaihtumisella olekkaan konkreettista merkitystä elämäämme!

Moni kertoo muutoksistaan vuodenvaihteessa, mitä haluaa muuttaa elämässään seuraavana vuonna ja minkä seikkojen haluaa muuttuvan. Monelle tapahtuukin konkreettisia muutoksia elämässään, mutta mitäs jos mä puhuisin niistä seikoista mitkä haluan pysyvän mun elämässä? Yks niistä seikoista ja ehottomasti tärkein on mun ystävät. <3 Mulla on ystäviä suht paljon, ja oon tosi ylpee jokasesta niistä. Jokanen ystävyyssuhde on täysin erilainen, alkanu aivan erilaisella tavalla ja kehittynyt ainutlaatuisesti. Ystävät vie mut vaikeitten aikojen yli, auttaa ja tukee kun sitä tarvitsen ja juhlii mun kanssa elämän pieniä ja suuria ihmeitä. Mun ystävät ei tuomitse mua (ne ehkä kyseenalaistaa ja tuo mielipiteensä esille), ne tykkää musta just tälläsenä vammasena kun oon. Mun ystävät on nähny mun sairauden monet kasvot; ne on nähny mut ku oon pissannu housuu, kun en oo pystyny kunnolla kävelemään tai kun oon rypeny itsesäälissä itkien koko päivän. Ne on myös pohtinu mun kanssa mun sairauden vaikeuksia, epävarmuutta ja konkreettisia muutoksia elämässäni. Aina kun oon halunnu, mua on kuunneltu ja oon saannu nojata jonkun olkapäähän huonoa oloani.

Mun ystävät on paljon myös läsnä mun arjesssa. Osa mun ystävistä on samassa työpaikassa kanssani. Osan kanssa mä viestittelen päivittäin. Osaa mä nään joka päivä, osaa kerran viikossa. Osaa mä nään harvemmin, mutta silloin kun nähdään siihen voi vierähtää monta tuntia tai puolikin päivää, monesta päivästä tai viikosta puhumattakaan! Oon kiitollinen jokasesta viestistä, keskustelusta ja hetkestä jonka saan viettää mun ystävän tai ystävien seurassa. Teette mun elämästä helvetin paljon parempaa ja hauskempaa, joten kiitos kuluneesta vuodesta teille kaikille ihanille ystävilleni + ens vuonna jatketaan kahta kauheemmin eteenpäin ! ;)

Kaikilla ketkä lukee mun blogia, ei oo välttämättä mitää tietoa minkälaisia ystäviä mulla on... Joten minäpä kerron! Mä kerron niistä tärkeimmistä parilla sanalla, toivon ettei kukaan loukkaannu mun tekstistä ja paljastuksista... ;) Minkälaisia ystäviä mulla on mun ympärillä kertoo paljon musta itsestäkin!! + Selvittää ehkä jotain outoja seikkoja minusta ja mun käyttäytymisestä.... ;D

Veera - Me tutustuttiin Veetun kanssa amiksessa, oltiin turvallisuusalalla samalla luokalla. Meitä yhisti se että kritisoitiin opettajaa vastaan, oltiin molemmat urheilullisia ja loppuvaiheessa tutkintoa tiedettiin ettei tää oo meiän ala. ;D Me ollaa Veetun kanssa jaettu kaikki seikat toistemme kanssa, ja tiedetää toisistamme kaikki. Meiän ystävyyttä kruunaa se että oon Veeran pienen ihanan pojan Lucan sylikummi, ja olin myös synnnytyksessä mukana. <3 Ehkä intiimein asia mitä voit kokea ystävän kanssa?! Maailman hienoin kokemus. <3 Mä tiiän että ollaan Veeran kanssa loppuelämä ystäviä, pystyn luottamaan siihen faktaan vaikeimpinakin hetkinä. Kiitos että oot mun ystävä. (Paljastus Veerasta: Veera tykkää suklaasta (melkein) yhtä paljon kuin minä, omistaa isot tissit ja hyvän takapuolen = täydellinen paketti!! + Veera on fifty shades of grey-fani ! ;) )

Jonna - Huhhuh miten kauan meil on ystävyyttä takana ! :O Jonna on ehottomast mun pitkäaikasin ystävä, ollaan oltu kavereita ala-asteen ekalta luokalta lähtien. Aluks meitä yhdisti marsut, nykyään me jaetaan kaikki seikat toistemme kanssa. Ollaa Jonnan kaa kierretty maailmaa yhdessä, ollaa vallotettu Pariisi, Turkki ja Kreikka... Ollaan vallotettu lähempänä olevia kaupunkia, Tallinnaa ja Tukholmaa sekä Suomesta ainakin Turku, Jyväskylä ja monia muita kaupunkeja. Jonna tietää musta enemmän ku minä itse - se on aika pelottava fakta joskus. Turvaudun Jonnan apuun useinkin, ja arvostan hänen mielipidettään monessa. Loppujenlopuks ei välttämättä nähä hänen kanssaan hirveen useesti, mutta ollaan yhteyksissä viesteillä useammin. Aina kun nähdään käydään läpi elämän muutokset ja ajatukset, siihen voi vierähtää puolikin päivää ja voin käsi sydämellä sanoa että nautin jokasesta keskustelustamme äärettömän paljon. Jonna luo mulle suunnan elämään - ja vielä parempaa, elää sitä elämää mun kanssa ! <3 Kiitos että oot mun ystävä. (Paljastus Jonnasta: Jonna on äärettömän tarkka raha-asioistaan! Tält tytölt ei kuseteta euroakaan sivuun. Jonna oli myös meiän luokan fiksuimpia tyttöjä, joutui kylläkin kerran opettajan käskystä luokasta käytävään liian nokkelan suunsa takia... ;-))

Ella - MURSUNI ! Ellamursu on mun sieluntoveri. Me ei oikeestaan olla Ellan kanssa hirveen samanlaisia, mutta ehkä ennemminkin täydennetään toisiamme?! Ella on mun järjen ääni, palauttaa mut oikealle tielle kun oon hukassa. Ella on myös ollu mun elämässä mun diagnoosista lähtien, joten hän on kerenny tukea ja auttaa mua paljonkin vammaisuuden epäkohdissa. Me ei mursuni kanssa tunnettu etukäteen mistään, mutta kun Ella tuli työpaikalleni työhaastatteluun - se oli rakkautta ensisilmäyksellä. ;) Jotain hyvää töistäkin, se toi mun elämääni tän ihanan (joskus hiukan stressaavan) naisen <3 Ollaa Ellan kanssa jaettu monia yksityisiä asioita, ollaan jääty tienpäälle bemarilla (paskareissu) ja ollaan käyty fanittamassa Robinia (<3) pariinkiin otteeseen ! Oot mun puuttuva palanen, ja oon täällä aina sua varten. Vaik ollaan "niin erilaiset, yhdessä ollaan, oot tyttöni mun, oon tiukasti sun". Kiitos että oot mun ystävä.  (Paljastus Ellasta: Ella pelkää verikokeita kuollakseen ja musta tulee Ellan lapsen kummi toukokuussa !! Cant wait !! <33)

Tiia - mun luottojuoppo !! :D No ei vaan, Tiia on mulle paljon muutakin kuin vain bilekaveri. Meiän ystävyys alko kun pelattiin samassa joukkueessa jalkapalloa. Me ei oikeestaan moneen ekaan futisvuoteen oltu ees kavereita, ei oikeestaan ees tekemisissä. Meiän ystävyys sytty kerran joukkueen futiskautemme päättäjäisissä, kun alaikäisinä karattiin vessaan litkimään siideriä. Siinä tutustuessamme tajuttiin kuinka samanlaisia ollaan ja miten ajatellaankin hyvin samalla tavalla asioista! Yhteisistä futisajoista on jo kauan, mutta meiän ystävyys senkun kestää. Tiian kanssa pystytään puhumaan ihan mistä vain, koirien kouluttamisesta vauvanteko-juttuihin. Vaikkei Tiian kanssakaan nähdä tarpeeksi usein, meiän yhteys on silti kestävää. Se ei haittaa vaikka ei oltais viikkoihin nähty, tiiän että Tiia on silti mun tukena ja vain yhden soiton päässä jos tarviin apua. Tiian kanssa ollaan tehty joka kesä (jo perinteeksikin muodostunut) laivareissu, ja nää laivareissut on ollu kyl aina niin tyylikkäitä ja kohtalokkaita ! :D Ollaan myös pienempänä futiksessa yhdessä vastustettu valmentajia ja istuttu vaihtopenkillä koko peli... Varokaa hirviä- reissu Lahteen oli myös hieno kokemuks, mutta onneks ollaan nyt jo Tiian kanssa vanhoja ja väsyneitä eikä jakseta enää bailata ! ;) Kiitos siitä et oot mun ystävä. (Paljastus Tiiasta: Tiialle tulee mieletön hedari punkusta, mut ei se malta olla juomatta sitä siltikään! ;) Tiia on myös äärettömän hyvä koirienkouluttaja mutta suht surkea kuski liikenteessä... :'D)

Mun elämässä on myös muita upeita naisia; Ida, Darja, Saara, VeeraN, JonnaV, Titta, Aino.... Kiitos että ootte mun ystäviä ja tukena missä vaan, kiitos että oon saannu jakaa teiän kanssa ilot ja surut. Sama meno jatkuu myös vuonna 2016, eiks niin?! ;) <3 Mun elämään on myös tullut ihminen joka omistaa söpön pienen omakotitalon ja pari kastehelmeä, hän jonka kanssa keskustelut on jotaa ainutlaatuista. Meiän ystävyys jatkuu myös vuodelle 2016, kiitos siitä. <3

Siin tuli paljon kiitoksia elämäni ystävistä, niistä joista en päästä irti vaikka vuodet vaihtuu! Toivon kaikille ihan älyttömän ihanaa vuotta 2016! Muuttakaa elämässänne ne asiat mitkä ei tee teistä ilosia tai onnellisia, ja pitäkää ne tärkeimmät asiat ja henkilöt lähellänne ja muistakaa arvostaa ja rakastaa heitä ! Elämä on ihmeitä täynnä, löydetään ne elämän tärkeimmät ihmeet myös vuonna 2016. -kiitollinen Sara (psst. Lopussa kivoja kuvia, niin niitä tuoreita kuin hiukan vanhempiakin ;D)

tiia2.jpgveera1.jpgveera.jpgtiia.jpgjonna1.jpgjonna.jpgjonna2.jpgjonna3.jpgjonna4.jpg

02.10.2008%20002.jpg

image.jpg

12108843_10205351004474773_839329277031210989125_10203988584895135_140954609249211831783_10206488416201619_47997876297521779682_10204398647019773_908441253251581004088_10201170566599780_1383988237_n.j1157600_10200565083869749_1577589539_n.j