image.jpg

Jeeeeeeeeeeeee !!!! Mie pääsin kuntoutukseen ! 😍😍 Oon tosi ilonen ja innoissani, kuntoutuksissa tapaa aina uusia ihania ihmisiä, sieltä uusia ajatuksia ja ideoita sekä saa uutta näkökulmaa vammaseen elämäänsä! Vertaistuki on kuitenki sellanen korvaamaton asia mikä on ihan hemmetin tärkeetä sairastuneen kannalta. Must on ihana jutella ystäville ja perheelle, saan heiltä tukea tän sairauden suhteen mutta se on ihan eri asia kuitenkin jutella henkilöiden kanssa kenellä on täsmälleen sama sairaus kuin itsellä ! Kokemuksia pystyy vaihtamaan hiukan eri tavalla ja saa käytännön vinkkejä vammais-asioissa, ja jos mä kerron että "mun jalat ei toimi kunnol" tiedän että muut ymmärtää sen 110% oikein.

"Pyörivätkö ajatuksesi ympyrää? Tunnetko puristavan tunteen rinnassasi, mutta et tiedosta mistä se johtuu? Kurssin tavoitteena on oppia tunnistamaan ja ilmaisemaan eri tunnetiloja sekä kohentaa omaa sosiaalista hyvinvointia. Teemoina ovat mm.ihmissuhdeverkoston hoitaminen, puolien pitäminen, uusien suhteiden luominen ja tunteiden ilmaiseminen ihmissuhteissa."

Ton tekstin mä luin maanantai-tiistai välisenä yönä ! Se oli tän kuntoutuksen teemana, ja heti jotenki vaa klikkas. Tuntu omalta, tuntu siltä että tonne mä haluan. Katoin tekstiä avokuntoutus aksonin sivuilta jossa oli ilmoitus kurssista, että sinne oli vielä pari paikkaa avoinna. Laitoin keskellä yötä hakemuksen, ja sain tiistai iltana sähköpostia että Tervetuloa! Kuinka siistii!! Kurssi on kaksiosainen, eli eka ajankohta on 22.1-24.1 viikonloppu ja seuraava ajankohta on kesäkuussa torstaista sunnuntaihin 2.-5.6 ! Se järkätään Jyväskylän vieressä olevassa kylpylähotelli Peurunkassa. Kurssien omavastuu on todella pieni, ja kelalta saa vielä haettua kuntoutusrahaa sekä matkakorvauksia ajankohdalle. Jotain hyötyy siitäkin että on vammanen, pääsee viettämään aikaa kylpylään täyshoidolla melkeinpä ilmaseksi !

Kattelin tota alustavaa ohjelmaa ja pidin siitä älyttömästi. :o Päivät sisältää jonkun verran liikkumista, mutta pääosin erilaisia ryhmätehtäviä, keskusteluja sekä ohjattua ryhmätyöskentelyä. + Kokoajan syödään. :'D Tää kaikki tuntuu niin kiinnostavalta (etenkin se syöminen..)  ja odotan innolla ensimmäistä kuntoutus-viikonloppua! On vapauttavaa päästä hetkeksi pois arjesta, hetkeksi pois kaikista omista ongelmista ja luoda erilaista näkökulmaa ajatuksilleni. Mä uskon, toivon ja luotan siihen että tuo viikonloppu tuo mulle paljon uusia ajatuksia elämästäni. Ehkä jopa ratkaisuja johonkin ratkaisemattomiin epäkohtiin? Ehkä se luo mulle uusia fiiliksiä, ehkä se paljastaa jotain syvempiä tunteita tai ehkä se kertoo mulle mitä mä oikeasti kaipaan? Saa nähä, jokatapauksessa oon innolla menossa kuntoutusviikonloppuun ja lupaan kertoa fiilikset sen jälkeen! ;)

Välil ku on hukassa elämässään, pien aikalisä saattaa auttaa. Se että pääsee hetkeksi irti arjen luomista aikatauluista, niistä normaaleista kuvioista mitkä ehkä on sitä ihanaa ja tylsää arkea mutta saattaa puuduttaa joskus. Välil on vaa hyvä päästä hetkeksi irti siitä kaikesta, silloin ymmärtää mitä siitä kaikesta kaipaa ja mitä haluaa pitää elämässään. Jotain asioista oppii arvostamaan vasta silloin kun saa niihin vähän erilaista perspektiiviä eikä ne enää tunnu niin itsestäänselvyyksiltä. Hope so mäki löydän uusia ajatuksia elämästäni. :) -toiveikas Sara

image.jpgimage.jpgimage.jpg