Jeeeee nyt se on siis virallista = oon osatyökyvyttömyyseläkkeellä !! =) Sain mun työkuviot järjesteltyy niin että jatkan vanhassa työssäni niin että teen enää 4h työpäiviä. Siirryn siis tuntityöläiseksi ja firma maksaa mulle tekemistäni tunneista palkkaa, ja loput tulee sitten eläkevakuutusyhtiöltä eläkkeenä. Oon niin onnellinen!!!

Helppoohan tää ei missään nimessä ollut. Eikä nopeeta! Tää koko projektihan käynnisty vuosi sitten ystävänpäivänä, kun oli ekat neuvottelut työkunnostani. Tähän väliin on sattunut vaikka mitä, pitkiä sairaslomia, työn keventämistä ja työkokeilua. Erilaisia koulutusmahdollisuuksiakin on mietitty! Mutta tää lopputulos on kyllä järkevin kaikkien kannalta, niin minun kuin yrityksenkin missä olen töissä.

Ehkä suurin ratkaseva tekijä tän projektin loppuunviemisessä oli esimieheni vaihtuminen toimipaikassamme. Saimme uuden esimiehni kanssa yhdessä asiat vietyä maaliin asti, ja ilman minkäänlaisia ongelmia. "Tämähän on vain järjestelykysymys" toimi asenteena hemmetin hyvin ja saatiin luotua paketti mun työpäivästä mihin itse jaksan terveydelliseti ja mistä on myös hyötyä organisaatiossamme. Työnkuvani on myös muuttumassa hiukan monipuolisemmaksi mikä vielä ennestään lisää työmotivaatiota. :) En kyl vois olla tyytyväisempi!

Tälläsen työ - osa-aikaeläke -yhdistelmän löytäminen ja sen onnistuminen ei oo mikään ihan yksinkertainen asia. Välttämättä osa-aikasta työtä ei löydy eläkkeen rinnalle, tai sitten työ on terveydentilalle haitallista. Mulla oli tässä kyllä niin turvana se että oon ollu samassa firmassa töissä jo 7vuotta, ja vakituisesti. Oon sairastunut työelämässä ollessani, jolloin vastuu on myös työnantajalla pitää mut työelämässä ja järjestää mulle kevennettyä työtä mahdollisuuksien mukaan. Isossa firmassa tälläset mahdollisuudet on todella kattavat ja erilaisia muokkauksia ollaan pystytty tekemään, mutta tietenkään pienemmässä yrityksessä tää kaikki ei välttämättä ois mahdollista. Laki velvoittaa vain kohtuullisiin muokkauksiin työpaikalla sairastuneen pitämiseksi työssään. "Kohtuulliset muokkaukset" määritellään sitten yrityksen koon ja resurssien mukaan. Nyt voi sanoa että onni onnettomuudessa kun oon isossa suomalaisessa perheyrityksessä töissä, pystyttiin sumplimaan mulle nää järjestelyt! ;)

Tästälähin siis tää tyttö pääasiallisesti tekee töitä 9-13 maanantaista perjantaihin. Joustua löytyy kumpaankin suuntaan, eli työvuoroja voidaan muokata mahdollisten menojen ja tarpeiden mukaan. On mahtava huomata kun itse joustaa jossain asioissa, myös työnantaja joustaa. :) Niin sen homman pitäiski mennä! Yhteispelillä eteenpäin!

Musta tuntuu ihankuin olisin ollut tänään ihan ensimmäistä päivää töissä. Oli jotenkin niin kiva palata takaisin pitkän sairasloman jälkeen, etenkin kun työkaverit tuli ilolla toivottamaan mut takasin töihin! Tiedän myös että jatkossa mulle heruu tukea ja turvaa toimipaikkamme johdolta, joten voin kyllä hyvillä mielin jatkaa pitkää uraani yritykessä. Onneks saatiin asiat loksahtamaan paikalleen! 

Mä toivon kaikille kivaa tammikuun loppua ja raikasta helmikuun alkua; voimia arjen pyöritykseen ja energisiä päiviä työelämään! Kevättä kohti mennään, pimeimmät kelit on jo takana päin! Ihanaa kevään odotusta kaikille ! - työmiäs Sara

IMG_20180130_135142.jpg

Nasu on nauttinu kun äiti on ollut kotona kaiket päivät... Mut onneks tilanne muuttuu vain 4h yksinoloon, eiköhän Nasu sen kestä ! :D

IMG_20180119_120628.jpgIMG_20180119_120401.jpgIMG_20180123_161436.jpg 

Saikkupäivät on sisältäny ties minkälaisii herkkuhetkii, mut nyt on ihan jees palata arjen rytmiin ! Eiköhän niille herkkuhetkille siltikin löydy aikaa jatkossakin. ;)

IMG_20180118_115939.jpg

JEeeeee iloinen osaeläkeläinen !!