Jeeei heei ihanat muruset, oikein aurinkoista alkuviikkoa kaikille ! :) Mun jalat vaan jatkaa jumittamistaan, edelleen.. Koiralenkit on edelleen haastavia ja pieni ylämäki vie jaloista kaiken voiman. Ne väsyy helposti ja menee jäykäksi siten. Töissä on ollut hiukan epävakaista, päivinä jolloin saan istua enemmän jalat jumittaa ehkä hiukan vähemmän.. Mutta päivät kun joudun olemaan paljon jaloillani tuntuvat tosi raskailta. Kyl vikat tunnit töissä menee sitten ihan linkatessa eteenpäin. :/

No mut hei jos jotain huonoa niin jotain hyvääkin ! Nimittäin tittididiii sain vakuutusyhtiöltä päätöksen kuntoutuksestani: Myönteinen ! 😍😍😊😊 Nyt pitäisi vaan keksiä mikä musta tulee isona. Tai oikeastaan mitä mä pystyn tekemään isona. Realistisesti.

Vaikka mä kuinka haluaisin opiskella merikapteeniksi, täytyy ajatella hiukan realistisemmin; se on ihan liian rankkaa ja fyysistä duunia mulla. Tuskin vakuutusyhtiökään alkaisi rahoittamaan opiskeluani ammattiin mitä en pystyisi tekemään. (vaikkakin oisin kyl varmast aika söpö merikapteenina 😂) Myöskään terveydenhoitoala ei oikein toimisi, vaikka tiiän että sillä alalla riittäisi töitä nyt kuin jatkossakin ja pulaa henkilökunnasta on. Se olis ala mikä mua kiinnostais ja tuntisin itseni hyödylliseksi sen alan töitä tehdessäni, mutta on myös sen alan tuoma fyysisyys liikaa mulle. Harmi. Eli jotain istumatyötä ois keksittävä. Hmm. Mitä se vois olla? Mä en oikein itekkään tiiä, mut onneks mulla on Varmalta nimetty henkilö miettimään näitä vaihtoehtoja mun kanssa. Vaihtoehtoina toimii; opiskelu, työkokeilu, oppisopimus... En tiiä mikä on paras ratkasu mulle, mut luotan et ammattitaitoinen henkilökunta keksii mulle kyl sopivan polun ! ;)

Jokatapauksessa mitä ikinä keksitäänkään, on aika mageeta et mä sain myöntävän päätöksen ! Mul on nyt 10kk aikaa ottaa yhteyttä tähän mulle nimettyyn vakuutusyhtiön tyyppiin, niin kauan toi tänhetkinen myöntävä päätös on voimassa. Ei siis oo mikään kiire laittaa pyöriä pyörimään, mutta tottakai mitä pikemmin niin sitä kivempi se ois. Meiän pitää tehdä kuntoutussuunnitelma yhdessä vakuutustyypin kanssa, joka esitetään vakuutusyhtiölle ja vakuutusyhtiö päättää onko suunnitelma järkevä ja tuetaanko sitä rahallisesti. Eli realisuuttuutta kehiin ja hieman luovaa ajattelua, jotta mullekkin löytyy jonkunlainen tulevaisuuden ammatti ! 😊👍🏽

Vaikkakin tää tilanne on ehkä hiukan outo 25-vuotiaalle nuorelle naiselle jolla toimii pää ja kroppa muuten hyvin, paitsi välillä jalat vähän jumittaa. En usko että vakuutusyhtiölläkään on hirveän monia vastaavia tilanteita ollut tai tuleekan olemaan! Mutta mun mielestä tää on mainio mahdollisuus mulle. :) Koska emmä nyt aio alle kolmekymppisenä eläkkeelle, sitä ei pää kestäisi millään. On hyvä pysyä mahdollisimman normaalissa arjessa kiiinni mahdollisimman pitkään ! Etenkin nyt kun vakuutusyhtiö olisi rahoittamassa opiskeluni tai työkokeiluni, ei tarvi miettii rahajuttujakaan. 😘

Joten tulevaisuus on nyt todellakin auki. Katotaan miten tää tästä lähtee kehittymään ja mitä ammatti-vaihtoehtoja mulle alkaa löytyä. 🙄🤔😊  Kivaa loppuviikkoa kaikille, koittakaa jaksaa painia ihanan arjen kanssa ja nauttikaa kevään ekoista ihanista lämpimistä ja aurinkoisista keleistä ! ☀️❤ -mikämustatuleeisona- Sara

 

IMG_8214.jpgIMG_8301.jpg

Nasu miettii kuumeisesti mikä äitistä tulee isona... :D

IMG_8354.jpg