image.jpg

Huhhuh mikä viikonloppu! En taas ois arvannu että mun työviikonlopun voiskii käydä näin, ei menny suunnitelmat ihan niinku kuvittelin.. Piti vähä käydä syömässä ravintolassa, käydä moikkaa kavereita ja viettää täydet työpäivät lauantaina ja sunnuntaina. Perjantai sujuikin hyvin vapaapäivää vietellen ja pienen muutosprojektin parissa, ilta meni hyvässä seurassa ja ajellen pitkin kyliä. Jossain vaiheessa illalla ennen nukkumaanmenoa tokaisin "mul on vähä paha olo" ja helvetti olikii irti. 😅 Koko yö meni vessan lattialla oksentaen. Tää kaikki tuli vaa iha puskista iha yllättäen! No sillee ihan hyvä ettei ollu mitää ihmeempiä suunnitelmia, ainoastaan joutu hakemaan saikkua töistä ja perumaan kaikki viikonlopun suunnitelmat..

Tänää sitte maksoin itteni kipeeks (ihanku en ois ollu jo valmiiks kipee..) siitä että hain yksityiselt sairaslomaa. Koko lysti makso 113,20, siitä että sain sairaslomaa kahdeksi päiväksi. Hienosti. Syynä lääkäri epäili Noro-virusta. Voittajafiilis todellakin. Noh eilinen meni oikeastaan vain nukkuessa ja 37,9 asteen kuumeessa, tänään oon jo käynny postilaatikolla ja oon pystyny syömään pari mandariinia ja kananugettia ! Edistystä! 💪🏽

No hei miten menee muuten? Mä en usko et ketää kiinnostaa mun Noro-virus yhtään sen enempää. Enkä kyl tiiä kiinnostaako mun sekava elämäkään, mut siitä mä ehkä kertoisin mieluummin.. Nimittäin elämässäni on tapahtunut positiivisiakin asioita! :) Must tuntuu et oon pikkuhiljaa saannu kaikelle tälle jonkunnäköstä suuntaa. Musta alkaa tuntua hyvältä, voisin jopa sanoa onnelliselta. Kaikki on yhen tietyn henkilön ansiota, mutta myös monen pienen ja vähän isommankin seikan summa. Mä sain kämppätarjouksen kaupungilta, ja pääsen kattomaan kämppää 1.4 ! Jos se on jees, mä pääsen muuttamaan siihen 16.4. Ois aika ihanaa, oma pikku saunallinen rivari-kaksio. Siinä vois viettää huoletonta itsenäistä elämää vaikka yli kesän. 😻☀️

Mulla ois tiistaina lääkityksen aloitus sairaalalla (jos vaan mun kipeys ei vaikuta tähän). Lääke on nimeltään Gilenya, ja se oli mulla aikasemminkin käytössä. Elämä ilman lääkettä on ollu hiukan riskialtista, joten lääkityksen aloitus taas tuntuu tosi turvalliselta vaihtoehdolta. Tän lääkkeen alotus ei ookkaa ihan niin yksinkertasta, kävin jo viime viikolla verikokeissa ja maanantaina uudestaan. Verikokeita otetaan tosi aktiivisesti lääkkeen aloituksesta lähtien, mm. maksa-arvoja seurataan intensiivisesti. Tiistaina lääkkeen aloitus tapahtuu sairaalalla, missä joudun olemaan 6h pillerin ottamisen jälkeen. Pulssin laskua seurataan ettei se heikkene liikaa, sekä sydänfilmi otetaan pari kertaa. Saattaa kuulostaa hiukan pelottavalta? Näin vammasena voi vaa sanoa että ihan normipäivä, täytyy vaa toivoo ettei lääkkeestä tuu hirveesti sivareita tai etten kyllästy kuoliaaksi sairaalassa.. 😂

En oo hirveest pysähtyny miettimään asioita. Nyt kun on kipeänä, on pakko hiljentää vauhtia ja funtsii omii ajatuksiaan. Tälhetkel must tuntuu aika tasaselta, vaikkakin kaikki tulevassa on yhtä kysymysmerkkiä. Mä tapasin mun psykologin viime torstaina ja vastasin sen esittämään kysymykseen miten menee sanoilla "Siis oikeestaan tosi hyvin, vaikkakin kaikki on ihan perseestä ja epävarmaa ni musta tuntuu oikeestaan tosi hyvältä !". Se on hassuu miten oma fiilis ei oo riippumaton ulkopuolisista asioista, se on vaan sitä mitä sä tunnet sydämessäs. Vaik sul ei ois tietoo huomisesta, et tiedä missä nukut yös, sul ei oo rahaa pankkitilillä ja maksat lääkärilaskun luotolla, silti sä voit tuntee onnellisuutta. Onnellisuutta siitä että sul on huominen, tämä päivä ja eilinen. Tuki ja turva, ystävät ja perhe jotka auttaa sua vaikka oisit oksennustaudissa. Ystävät jotka kuorii sulle vaikka mandariinin valmiiks. Ja ostaa kukkia. Ja tuo muumilimsaa. Siin oli jo helvetin paljon seikkoja ollakseen onnellinen. Täytyy vaa avata silmänsä ja olla kiitollinen täst kaikest, vaikka tulevaisuus oliski välil tosi epävarmaa. 🙏🏽💜

- vähänkipeä mutta ihan onnellinen Sara

 

image.jpg

Tät vois jo kutsuu hyväks palveluks... 😉🍊

image.jpg

Viikonloppu-äiti... :-) 🐶💜

image.jpg 🌷🌷🌷💗