Moikka muruset ! 8) Syksy on jo pitkällä, illoista tulee pimeitä tosi aikasin ja kadut on täynnä puista pudonneita lehtiä. Nasun mieli on maassa kun nurmikko on märkää ja kokoajan sataa, meiän neiti diiva on vähän pahoillaan ulkoilukeleistä. :< Mun mielestä syksy on ihanaa aikaa kun voi kääriytyä kaulaliinaan ja pipoon, vetää sadetakin päälle ja kumpparit jalkaan! Sisällä on ihana viettää leppoisia iltoja katellen hömppäsarjoja, nauttien takkatulesta ja sytyttää kynttilämeren talon joka huoneeseen.

Noh oli mikä vuodenaika tahansa, se ei mun sairautta pysäytä! Typerä pirulainen. Mä kävin viime viikolla Kouvolan Cityterveydessä magneettikuvissa, jotka neuronpoli oli mulle määränny. Mun lääkkeen alotuksesta alkaa olee vuos, joten on hyvä tsekata miten se on tehonnu sekä mun viime magneettikuvista on se vuos aikaa. Magneettikuvia aina verrataan keskenään ja katotaan onko minkälaisia muutoksia tapahtunut. 

Mulla itellä oli paha aavistus kuvien tuloksista. Joten pelkäsin hirveesti että erilaisia muutoksia esiintyis mun aivoissa, jotka viestittäis siitä et sairaus etenee. Nyt kun mun jalat on oireillu tosi pahasti, ajattelin että se viestisi muutoksista aivoissakin. Tänään töiden jälkeen sitten lääkäri neuronpolilta soitti minulle kuvien tuloksista! Ja tadaa, uutiset olivat hyviä! Magneettikuvissa ei näkynyt minkäänlaista etenemistä, plakkeja ei ollut tullut lisää eikä muitakaan muutoksia. Viime vuonna varjoaineella oli saatu muutama muutos tehostumaan, mutta nyt tänä vuonna varjoaineen kanssa otetut kuvat eivät tehostuksia löytäneet. Eli tilanne on pysynyt ennallaan, tai oikeastaan mennyt parempaan suuntaan! Tästä siis voimme päätellä että ihana lääkkeeni Plegridy on oikeasti toiminut, enkä ole turhaan pistänyt itseäni joka toinen viikko saaden hirveitä sivuoireita. 

Mahtavaa, jee, ihanaa ! Oon tosi ilonen tästä asiasta. Vaikka oireet ja magneettikuvat ei kuljekkaan käsikädessä, oli magneettikuvien näkymä jonkunlainen erävoitto. Toivon että oireet pysyisvät jatkossakin pieninä tai kokonaan oireettomina, niin jaksaisi jatkaa hyvillä fiiliksillä kohti tulevaa. :) Tauti on ärhäkkä, joten pahenemisia voidaan olettaa tulevan jatkossa, mutta nautitaan nyt näistä iloisista uutisista !

Toinen ihana seikka on se että pääsen ottamaan pienen irtioton arjesta ensiviikolla Manun kanssa! Me ollaan päästy Neuroliiton tukemalle lomajaksolle kylpylään, ja lähtään sinne sunnuntaina. Ahh kuinka ihanaa päästä valmiiseen pöytään joka päivä, nukahtaa hotellin lakanoihin ja pulahtaa uimassa vaikka joka päivä! Lomajaksolle osallistuu myös muita ms-tautia sairastavia, joten meillä on kaikkea yhteistä ohjelmaakin luvassa. Ja tietty vertaistukea, se on parasta lääkettä! Ihan kiva piristys tähän syksyyn ja pieni tauko työkokeiluun, sitten taas jaksaa iloisesti loppu työkokeiluajan kassatyttönä! :)

Joten mitä tästä opimme? Luultavast ei yhtää mitää, mut ainakin sen että ei kantsi heittää kirvestä kaivoon heti vaan jatkaa eteenpäin vahvempana. Ei kannata luovuttaa heti ekojen vastoinkäymisten takia, vaan pitää mielen toiveikkaana! Niin kävi mun loman suhteen minkä kanssa oli ensiksi hiukan vaikeuksia, mutta vaikeuksien kautta voittoon ja nyt jatketaan kohti lomaa hyvillä fiiliksillä! :) Mä myös pelkäsin pahinta magneettikuvien suhteen, mutta nyt voi huokaista helpotuksesta ja iloita niiden tuomista mahtavista uutisista ! Kyl se elämä osaa yllättää. <3

Mäpäs kerron loman jälkeen kuulumiset miten meillä siellä suju, tää loma on Manunki ensikohtaaminen vammaisten vertaistukeen! ;) Katotaan miten mies pärjää, tiedättehän että vammaset bailaa hurjimmin... No ei vaa, eiköhän meille tuu tosi kiva ja rento viikko kylpylässä + kera ihanien uusien tuttavuuksien ja ripauksen sairausjuttuja ! Oikein kivaa syksyn jatkoa kaikille lukijoille, pietää fiilikset positiivisina syksyn pimenevinä iltoina ja muistetaan uskoa ihmeisiin! -iloinen ja yllättynyt Sara

 

IMG_2306.jpgIMG_2235.jpg

Parasta syksyssä ehdottomasti: Kynttilät, ja riiviö Nasu lämmittämässä sylissä !

IMG_2299.jpgIMG_2280.jpg

Kävästiin viime viikonloppuna ihanan ystäväni kanssa häämessuilla. :)

IMG_2258.jpg

Parasta syksyssä: Kumpparit ja sadetakki ! Tytytyylikästä ! :'D

IMG_2181.jpg

Käväsin myös uimassa... Vesi oli 11 asteista. :-)

IMG_2135.jpg

Ihanaa syksyn jatkoa muruset ! :-*