Moikka kaikille ja ihanaa syksyistä viikonloppua ! Mites teiän elämä rullailee? Joskus tuntuu siltä ettei mitään muutoksia tapahdu ja arki vaan jumittaa paikoillaan. Joskus sit taas tapahtuu ihan liikaakin eikä meinaa ees ite pysyy omassa elämässään kärryillä ! Suunnitellut muutoksethan on ihan jees, sä oot voinnu oottaa niitten toteutumista jo tosi kauan. Sä oot kerenny valmistuu niihin niin henkisesti kuin fyysisestikkin. 🤔

Mut joskus (mun kohdalla aika usein) elämä osaa myös yllättää. Välil yllätykset on positiivisii, välil negatiivisii. Mä oon oikeestaa tottunu jo siihen et kaikki menee vituiks, ja yllättävät asiat on pääpiirteittäin epämiellyttäviä. Mut siis oikeestaan kun sen asian tiedostaa, tän seikan pystyy vaa kääntää edukseen ! 💪🏽

Mä kyl aattelen kaikesta yleensä todella positiivisesti. Tykkään hymyillä ja pitää elämänasenteeni iloisena. Mut sen myös tiedän et elämä haluaa koetella mua. Mä oon tottunu siihen. Joten antaa tulla vaan?! Kyl mä kestän. 😉 Ja aion hymyilläkkin. Ja nauraa. Elämälle. Ja kaikelle.

Yks suunniteltu muutos mun elämään tälhetkellä on pieni vauva. Karvanen semmonen. Nimittäin karvavauva Nasu ! Nasu on kääpiömäyräkoira jonka perheeseemme tuloa ollaan suunniteltu jo hetki. Ollaan lähinnä ooteltu ja etitty juuri sitä the oikeaa uutta perheenjäsentä. Perheenlisäys on aika mahti juttu ! 😊👌🏽 Meiän perheessä arki rullailee jo omalla painollaan joten pienen vauvan tulo arkeemme on enemmän kuin tervetullut. Aikaa vauvalle löytyy sekä rutkasti rakkautta. Mä tiiän et me Manun kaa selvitään ihan mistä vaan yhdessä ! 💗

Entä jos elämä päättäis heittää meitä jollain yllättävällä? Tiiän et me handlattais sekin. Vaikka jos mun sairaus etenis tai meitä koeteltaisiin rahallisesti tai läheisen poismenolla tai fyysisillä menetyksillä  tai tai jotain muuta odottamatonta tapahtuis. Meille kävikin tässä aiemmin asioita joihin emme olleet varautuneet millään tavalla, ei oltu pystytty miettimään mitään sen kaltaista tapahtuvaksi. Mut siitäkin selvittiin, kaikesta oppii ja elämässä suunta vaan eteenpäin!

Elämässä ei kuitenkaan pysty varautumaan mihinkään sen tuomiin koettelemuksiin. Jokaista koetellaan, jokaisen elämä on rankkaa joltain osin. Jokasella on ihan omat ongelmansa joita ulkopuolisten on ihan turha tulla arvostelemaan. Kaikilla on oma tarinansa, jonka pieniä tai isoja juonenkäänteitä ei ulkopuoliset tunne. Perus juonen sä voit tietää, muttet yleensäkkään niitä pinnan alla piileviä ongelmia. Se tieto ettet sä pysty oikeesti varautumaan näihin juonenkäänteisiin millään, on aika pelottavaa. Raastavaa. Epävarmaa.

Ajatellaas kuitenkin asiaa positiivisesti ! Se ettet sä tiedä tulevaisuuden tuomista kurjista seikoista, on kuitenkin vaan hyvä asia. Ok sä et pysty varautumaan siihen, se ku heitetää sulle päin pläsiä tuntuu se varmasti aluksi aika shokeeraavalta. Se jähmettää sut hetkeks, mut se et sä oisit jähmettyny siihen tietoon jo kauan tapahtumaa aikasemmin ois vielä kurjempaa! Huomisesta ei tiedä kukaan, mutta ainakaan murehtimalla se ei siitä parane. Jos kulman takaa on tulossa mörkö, se tulee sieltä teit tänään mitä tahansa. Joten eiks kannattais nauttia tästä hetkestä hymyssäsuin? Huomenna voiaa sitte kohdata mikä tahansa mörkö, murehditaan sitä kamppailua vasta sitten. Nautitaan nyt ja kerätään voimia sitä elämän seuraavaa yllätystä varten - oli se sitten hyvää tai huonoa ! 🙏🏽😊

Yllätyksentäyteistä (only positiivisia pliis) syksyä kaikille, toivottaa Nasu ja hiukkahämmentynyt-Sara!  (Alempana kuvapläjäys uudesta perheenjäsenestämme ! :-D <3)

image.jpg

image.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpg