MÄ SAIN SEN !!!! Jeeeeeejejeejejeee !!!! Työeläkevakuutusyhtiö Varma myöns mulle osatyökyvyttömyyseläkkeen. :) 

"Sinulla on oikeus tyeläkelakien mukaiseen osatyökyvyttömyyseläkkeeseen. Eläkkeen saamisen edellytyksenä on, että ansiotulosi on enintään 60% aikasemmasta ansiotasostasi. Sinulle arvioitu ansioraja on noin X euroa kuukaudessa vuoden 2017 indeksitasossa."

Elikkäs saan tienata ton X määrän kuukaudessa, ja sen lisäksi vakuutusyhtiö maksaa mulle eläkettä joka kuukausi. Aika jees eikö? Mulla ei mee kaikki energia töissä, vaan kun teen lyhyempiä työpäiviä (tai lyhyempää työviikkoa) jää mulle elämiseen paljon enemmän voimia.

Meillä on torstaina palaveri aiheesta työpaikallani, johon osallistuu esimiehen ja minun lisäksi kuntoutussuunnittelija sekä firmamme luottamusmies. Katotaa mitä saadaan keskusteluissa aikaan! Pomomme on ollut hiukan negatiivinen aiheen tiimoilta, joten mielenkiintoisia keskusteluja luvassa.. Jokatapauksessa kukaan ei multa tota päätöstä vie, jatkan mä sitten nykyisessä työpaikassani pienemmillä tunneilla tai jossain uusissa haasteissa. Jännää nähä miten käy. :)

Mä jossain vaiheessa kesän mittaan surkuttelin sitä kun tuntui ettei elämä etene mihinkään. "Kaikki muut" menee naimisiin, saa lapsia, ostaa talon, muuttaa, vaihtaa työpaikkaa.. Tuntui että ite vaan jumittaa samassa tilanteessa samojen ongelmiensa kanssa. Vaikka kaikki on ihan hyvin, jotenkin tuntui vaan ettei se riitä. Oli pakottava tarve saada jotain konkreettista aikaa. 

Noh näistä fiiliksistä on jo muutama hetki aikaa, ja opin pysähtymään elämässä. Opin tuntemaan sen hetken, just sen hetken mikä on kaikista tärkeintä. Onks sulla hyvä olla just nyt? Millään menneillä ei oo mitään väliä, eikä millään tulevalla. Tulevaisuuden onnet tulee sieltä kun on tullakseen, ei ole mikään kiire rynnätä niiden luo ja vaatia niitä täyttämään sut tyytyväiseksi just nyt heti. Mä oon elämässäni tällähetkellä todella onnellisessa tilanteessa, nautin ihanasta parisuhde-elämästä ja arjesta maailman ihanimman miehen kanssa, enkä haluis vaihtaa tätä mihinkään. Me keritään viel naimisiin ja tehä vaik tuhat lasta, mut nyt oon onnellinen siitä et ollaan vaan me. <3

Tänään kuitenkin tuli saavutettua yks konkreettinen asia elämässä. Tää osatyökyvyttömyyseläke on ihan mahtava juttu, oon siitä niin iloinen. Se tarkottaa että tulevaisuudessa musta ei enää normi duunaria tuukkaan, mikä on vaan oman jaksamisen kannalta loistava uutinen. Ei ainakaan tarvi stressata senkään vuoksi. Uskon et saadaa viel järjesteltyy nää työkuviotki parhaan mukaan. :) 

Saa onnitella ! Palaan asiaan kun asiat etenee enemmän. ;) Lähtökohdat tulevaisuudelle ovat kuitenkin aina mainiot. - mäoonniineläkkeellä-Sara

IMG_1741.jpg

Nasu on varmast tyytyväinen ku äiti jää osaeläkkeelle - enemmän yhteistäaikaa yhessä 8) <3

IMG_1676.jpg

Kävin tos viime viikonloppuna ms-miitissä Helsingissä. Oli kyl kiva tapahtuma ja ihanaa vertaistukea ! :)

IMG_1674.jpg