Ihanaa syksyistĂ€ viikonlopunalkua kaikille ! :) MĂ€ oon ehk vĂ€hĂ€n kerenny rauhottuu myönteisen elĂ€kepÀÀtöksen jĂ€lkeen, oon kerenny hiukka kelailee ja miettii asioita. Oon kyl vaa niin kiitollinen puolikkaasta elĂ€kkeestĂ€ tĂ€hĂ€n vaiheeseen elĂ€mÀÀn! Tulee niin tarpeeseen ja tulee muuttamaan mun arjen kuvioita paljonkin. VielĂ€ viimeisessĂ€ postauksessa oli epĂ€selvÀÀ miten työpaikkani tĂ€hĂ€n pÀÀtökseen suhtautuu ja miten asiat kĂ€ytĂ€nnössĂ€ toteutetaan... Noh meillĂ€ oli torstai aamuna palaveri aiheesta, ja minĂ€pĂ€ kerron miten siinĂ€ kĂ€vi! 🙄

Noh palaveri alkoi ehkÀ hiukan nihkeissÀ tunnelmissa. Haluani ja pystymistÀni jatkaa yrityksessÀ kyseenalaistettiin, mutta itse olen sen kannalla ettei se vaihtamalla paranis. Joten kuntoutussuunnittelijani alkoi ajamaan asiaa eteenpÀin ettÀ suoritettaisiin työpaikallani vakuutusyhtiön kustantama kolmen kuukauden työkokeilu, missÀ pystyttÀisiin testaamaan auttaisiko lyhyempi työaika töissÀ jaksamiseeni. Työnantajallani ei oikeastaan ollut minkÀÀnlaisia vaihtoehtoja kieltÀytyÀ tÀstÀ kokeilusta, joten sillÀ lÀhtÀÀn eteenpÀin!

MÀ alotan tÀnÀÀn kahden viikon kesÀlomani, ja sen jÀlkeen palaan töihin työkokeiluun. LyhennÀmme työaikaani puoleen, eli neljÀÀn tuntiin, ja fyysistÀ jalkojen kuormitusta vÀhennetÀÀn. KÀytÀnnössÀ siis työaikani on aina arkisin 9-13 ja työpÀivÀni vietÀn kassalla. Se on musta tosi jees koska kassalla saan istua työn lomassa, lepuutan jalkojani sekÀ työaika on mielestÀni todella loistava! Pysyn kiinni arjessa jokapÀivÀisillÀ töillÀ, joka aamu tulee herÀttyÀ arkeen samaan aikaan mutta pÀÀsen silti ajoissa töistÀ. Voisin kuvitella ettÀ neljÀ tuntia töissÀ menee todella nopeasti! :) 

Työkokeilun avulla pystymme mÀÀrittelemÀÀn sopiiko tÀmÀ työjÀrjestely terveydelleni, pystynkö jatkamaan tÀllÀ tahdilla nykyisessÀ työssÀni. Jos (kun) kaikki sujuu hyvin ja palaveeraamme kolmen kuukauden kuluttua aiheesta, työkokeilu pÀÀtetÀÀn ja siirryn osatyökyvyttömyyselÀkkeelle ja jatkan töitÀni samalla kaavalla. 

Olen ratkaisuun enemmĂ€n kuin tyytyvĂ€inen ! Oon niin super kiitollinen ihmisille ketkĂ€ on tukenu mua tĂ€n prosessin aikana. TÀÀ on ollut pitkĂ€ taival, joutunu suunnittelemaan tulevaisuutta monelta eri kantilta, on harottu hiuksia monesti ja tuskailtu, ollaan odotettu ja odotettu, sitten vielĂ€ vĂ€hĂ€n odotettu, ollaan kĂ€yty ties missĂ€ keskusteluissa ja palavereissa ja nyt vihdoin asiat on tĂ€ssĂ€ pisteessĂ€ !! Kiitos kaikille ketkĂ€ on uskonu ja luottanu muhun, eikĂ€ oo kertaakaan epĂ€illy mun pÀÀtöksiĂ€. Kiitos niille kaikille ketkĂ€ on aatellu aidosti vaan mun parasta. <3 Kiitos hoitohenkilökunnalle Kouvolan MehilĂ€iseen ketkĂ€ on saannu asioita _oikeesti_ eteenpĂ€in ja  kiitos mun kuntoutussuunnittelijalle erittĂ€in paljon joka on tehny konkreettisia asioita mun vuoksi ja pohtinu erilaisia tulevaisuuden vaihtoehtoja kanssani. Kiitos mun ihanat ystĂ€vĂ€t ja sukulaiset jotka ootte tsempannu mua jokasessa vaiheessa, kuunnellu mun valituksia hitaista pÀÀtöksistĂ€ ja projektia hidastavista ihmisistĂ€ ! (TiiĂ€tte ketĂ€ tarkotan...) Kaikist eniten kiitĂ€n mun ihanaa nykyistĂ€ avopuolisoa ja mun tulevaa aviomiestĂ€ (ei, ei olla kihloissa vielĂ€ mut kyl me viel naimisiin mennÀÀn!) kaikesta tuesta mitĂ€ oot antanu, en olis jaksanu ilman sun rakkautta. ❀ Rakkautta mikĂ€ antaa mulle voimaa tehdĂ€ asioita mitkĂ€ vie mun elĂ€mÀÀ eteenpĂ€in. SĂ€ ajattelet aina vaan mun parasta, enemmĂ€n kuin kukaan muu. 

Nyt on siis hyvĂ€ lĂ€htĂ€ pariks viikoks lomille ! TÀÀ oli ihan huippuu saada tÀÀ elĂ€kejuttu kĂ€siteltyy ennen lomaa, lomal voi vaa nyt rentoutuu eikĂ€ tarvii miettii mitÀÀ työjuttui! Loman jĂ€lkeen palataan sit taas arjen ja työkokeilun pariin, kuulette minusta silloin siis! Muistakaa pukeutua lĂ€mpimĂ€sti syksyn kylmeneviin iltoihin, nauttikaa takkatulesta, kynttilöistĂ€ ja villasukista! See u soon. :) -kiitollinen Sara đŸ™đŸœâ€ïž

 

Alla pari kuvaa Nasusta, koska Nasuhan sopii hyvin teemaan?! :D

IMG_1614.jpg

"Olen pieni ja söpö enkÀ tee ikinÀ mitÀÀn tuhmaa..." 0:-)

IMG_1563.jpg

"Terve Àiti, mitÀ teet??"

IMG_1751.jpg

"Shaatanan shaatana minÀ soitan liittoon !!!11!!"